fbpx

Бош разкрива център за софтуерно инженерство с 350 работни места у нас

Автомобилният доставчик Бош създава център за софтуерно инженерство на територията на „София Тех Парк“ АД.

8 729 000 лв. е инвестицията по проекта, ще бъдат разкрити 350 нови работни места за висококвалифицирани специалисти.

Целта на Инженеринг Център София (ECS) е да се превърне във водещ ИТ и софтуерен глобален доставчик на производителите на автомобили.

Министърът на икономиката Лъчезар Борисов днес връчи сертификат за инвестиция клас „А“ на управляващите директори на Бош Инженеринг Център София Константин Конов и Томас Метц.

В страната ни има вече над 250 компании свързани с аутомотив сектора, който e eдин oт бpaншoвeтe с ycтoйчивo paзвитиe.

За осъществяването на проекта, инвеститорът е заявил ползването на насърчителни мерки, включващи финансово подпомагане за обучение и за частично възстановяване на направените за негова сметка като работодател задължителни осигурителни вноски.

Подкрепата е планирана от бюджета на Министерството на икономиката, а вече се работи за създаване на допълнителни стимули за инвеститори, изпълняващи значими за икономиката проекти, заяви още Борисов.

На днешната дата се отбелязва 1 година откакто официално е открит Инженерният Център.

„През тези месеци ние нараснахме около 2 пъти и имаме много сериозни планове да разширим инвестициите си в България. Доказахме, че не сме аутсорсинг компания, а че имаме потенциала и амбицията да бъдем двигател на автомобилната индустрия, заяви Константин Конов. Марката Бош е позната в България от повече от 25 години.

Центърът разработва софтуер за автомобилостроенето основно в три направления:

–         Изграждане на софтуерни платформи за т.нар. централен компютър в автомобила.

–         Софтуер, който използва данните от различни сензори и на базата на сложни алгоритми анализира пътната обстановка и взема решение за управлението на автомобила, замествайки водача.

–         Вътрешен мониторинг в автомобила по време на автономно управление. Този софтуер използва данни от камери вътре в автомобила чрез сложни поведенчески алгоритми се следи състоянието на водача и готовността му при нужда да поеме управлението.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"