fbpx

Общ европейски пазар на данни срещу американските онлайн гиганти

Европейската комисия ще предприеме първите стъпки днес, за да помогне на компаниите от Стария свят да използват натрупания масив от индустриални данни и да ограничат натиска на американските онлайн гиганти Facebook Inc, Alphabet Inc и Amazon.com Inc.

Стратегията за данни и изкуствен интелект е част от масивна схема, предназначена да помогне на европейските компании да се конкурират по-успешно с американските технически гиганти и държавни фирми от Китай в дигиталния свят, предаде Ройтерс.

Европейската комисар по въпросите на конкуренцията Маргрет Вестагер и нейният колега по индустрията Тиери Бретон ще представят своите предложения днес.

Окончателната версия ще бъде подготвена преди края на годината, след като получи обратна информация от заинтересованите страни.

Стратегията на ЕС се основава на създаването на единен европейски пазар на данни и на по-малките пазари, съсредоточени около ключови отраслови сектори.

Други елементи от стратегията са нови правила за използване на трансгранични данни, съвместимост на данните и стандарти, свързани с производството, климатичните промени, автомобилната индустрия, здравеопазването, финансовите услуги, селското стопанство и енергетиката.

В отговор на оплакванията относно прекомерното влияние на големи онлайн платформи Комисията също така обмисля правила, които забраняват на тези компании да създават едностранно условия за достъп и използване на данни или да получават непропорционални ползи от тях.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"