fbpx

23% по-малко клиенти и 11 на сто спад в оборота, отчитат веригите

Над 23 на сто средно са намалели клиентина на търговските вериги за първите шест месеца на тази година.

С 11% са паднали оборотите им, сочат резултатите от анкета „Как карантината повлия на модерната търговия?“, в която са участвали осем от членовете на Сдружението за модерна търговия.

Пет от компаниите са в хранителния сектор, а три от нехранителния. Някои от тях бяха принудени да затворят част от магазините си по време на извънредното положение.

Участниците в анкетата отчитат, че след първоначалния пик на презапасяване, хората са започнали да пазаруват по-рядко, но по-прагматично.

Въпреки спадовете в оборота и броя клиенти веригите не са освободили служители заради Covid-19 и така повече от 20 000 българи са запазили работните си места.

В сектора на търговията с нехранителни стоки средният спад е с повече от 30%. Най-голям срив е отчетен в две от веригите поради затварянето на магазини и отлагането на покупки на детски стоки, облекла и обувки.

Само две от компаниите са се възползвали от мярката 60/40. Останалите 6 вериги не са кандидатствали за подкрепа от държавата, съобщи БТА.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"