Ясно се очертава търсенето на помещения в шопинг центрове за сметка на търговските улици.
Бъдещето на бул. „Витоша“ е в продължаващото й оформяне като зона за забавление и прекарване на свободното време, доминирана от заведения и все по-малък брой магазини. Това прогнозира Иван Граматиков, мениджър „Търговски площи“ в Cushman & Wakefield Forton.
След период на плавен ръст на цените, наемите в търговските центрове в София, за магазин с добра локация и площ около 100-150 кв. м, достигат 40 евро/кв. м към края на 2019. Очакванията са възходящият тренд да продължи.
През последното тримесечие на 2019 г. офертните нива за магазин с подобна площ за моден бранд на булевард “Витоша“ в столицата са около 60 евро/кв. м с очаквания в краткосрочен план леко да се повишат.
Секторът на продуктите за здраве и красота се очертава като един от най-бързо растящите на българския пазар, отбелязвайки двуцифрени темпове на ръст през последните две години.
Това показват данните на консултантската компания за бизнес имоти Cushman & Wakefield Forton, която тази година отбелязва 15 години от създаването си.
Добрите резултати на сегмента доведоха в България нови марки, като Kiehl’s – най-високия клас козметика на L’Oreal, която отвори първия си обект в Paradise Center през февруари. Междувременно глобалният концерн премести и магазина на друга своя марка – NYX Cosmetics, в търговския център. Също през тази година се очаква откриването на първия обект на веригата дрогерии Vitalite в София.
Вече присъстващите на пазара дрогерии и козметични брандове също продължават да договарят нови площи.
“Секторът на продуктите за здраве и красота се разраства като част от глобалната вълна към по-активен и здравословен начин на живот. Отражение на тази тенденция виждаме както при козметиката, био магазините и дрогериите, така и при спортните стоки, които са друга бързо растяща категория“, обобщи Иван Граматиков. Според него навлизането на нови марки и разрастването на вече присъстващите на пазара ще продължи и през 2020 г.
Очакванията на експертите в бизнес имоти е установяването на София като устойчива шопинг дестинация, навлизането на брандове във високия сегмент да продължи и през 2020 г. Те трайно се ориентират към успешните търговски центрове.