fbpx

Тежко за България споразумение по „Мобилност“ постигнаха в Брюксел

Шофьорите на тежкотоварни камиони ще трябва да се връщат в страната, в която е регистрирано превозното средство, поне веднъж на 4 седмици. Камионите пък ще бъдат в държавата на регистрация на фирмата най-малко един път на всеки 8 седмици.

Освен това водачите ще спят не повече от 45 часа в кабините. През останалото време ще отсядат в хотел, който трябва да се плаща от работодателя.

Това са разпоредби от постигнатото тази нощ споразумение по пакет „Мобилност“ между Европейската комисия, Европарламента и Съвета, съобщи БНР.

По този начин се слага край на фирмите „пощенски кутии“, смята председателката на транспортната комисия в ЕП Карима Дели.

„Въпреки натиска на много страни членки и техните представители в Европейския парламент ние никога не сме се отказвали и спечелихме тази битка“, допълни тя Дели.

Камионите и микробусите трябва да бъдат оборудвани с т.нар. „умни тахографи“, които да отчитат международните операции, първите – до 2025-а, а вторите – до 2026-а година.

Потвърдено е обаче изключването на командироването на транспортните работници от общата директива за командировките.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"