Основното затруднение при водачите е да се ориентират кой маршрут да изберат, тъй като се оказва, че част от тях не познават класификацията на пътната мрежа.
Това съобщи пред БТВ проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на АПИ.
Кол центърът на Националното тол управление работи денонощно за старта на тол системата. По пунктовете има екипи, които да им помагат.
Маршрутната карта се издава за 2-5 минути и е създадена организация едновременно да работят 92 точки, от които тя да се издава. За час може да бъдат обслужим 300 тежкотоварни автомобили.
Повече от 15 000 бордови устройства, предоставени от двете дружества национални доставчици – “Интелигентни трафик системи” АД и “Конкорд Смарт Инфраструктура” АД, са монтирани в тежкотоварните автомобили.
Те са включени в т.нар. бял списък с валидни бордови устройства. Около 30 000 превозни средства имат GPS тракери и след подписване на договори между националните доставчици на услуги и доставчиците на GPS данни тракерите ще бъдат активирани за нуждите на тол таксуването.
Около 50 000 превозни средства над 3,5 тона ще бъдат снабдени с едно от двете устройства.
Това съобщи пред БНТ председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски.
Вчера, на 1 март стартира толсистемата за тежкотоварните аватомобили над 3,5 тона.