fbpx

Cookies „донесоха“ рекордни глоби за Google и Amazon във Франция

Френският надзорен орган за поверителност на данните (CNIL) е издал най-голямата си досега глоба от 100 милиона евро (121 милиона долара) на Google за нарушаване на правилата на страната относно онлайн рекламните тракери – cookies (бисквитки).

CNIL обяви, че е глобил и гиганта за електронна търговия Amazon с 35 милиона евро за нарушаване на същите правила.

Регулаторът е установил, че френските уебсайтове на компаниите не са поискали предварителното съгласие на посетителите за съхраняване на техните cookies.

Google и Amazon също така не са предоставили ясна информация на потребителите за това, как фирмите възнамеряват да използват такива онлайн тракери и как посетителите на техните френски уебсайтове могат да откажат каквото и да е използване на бисквитките.

CNIL отхвърли аргументите на компаниите, че няма право да налага санкции, тъй като съответните им европейски централи са в Ирландия и Люксембург – две държави, възприети от някои групи за защита на поверителността на данните като снизходителни към компаниите от Силициевата долина.

CNIL заявява, че глобата на Google трябва да бъде платена в по-голямата си част от американското юридическо лице Google LLC (60 милиона евро), а останалата част от базираната в ЕС Google Ireland Limited (40 милиона).

Глобата на Amazon трябва да бъде платена от базираната в Люксембург организация.

CNIL обяви, че компаниите имат три месеца, за да променят информационните банери. Ако не успеят да го направят, ще ги грози допълнителна глоба от 100 000 евро на ден, докато не се съобразят.

„Финансовата санкция срещу Google е най-голямата, издавана някога от CNIL“, казва говорител на надзорния орган.

Предишната рекордна глоба от 50 милиона евро също бе насочена към американския технологичен гигант за нарушаване на правилата за поверителност на данните в ЕС.

„Ние заставаме зад традициите си за предоставяне на предварителна информация и ясен контрол, силно вътрешно управление на данните, сигурна инфраструктура и преди всичко полезни продукти“, се казва в изявление на Google.

„Днешното решение по френските закони за електронна поверителност пренебрегва тези усилия и не отчита факта, че френските правила и регулаторни насоки са несигурни“, допълват те. „Ние непрекъснато актуализираме нашите практики за поверителност, за да гарантираме, че отговаряме на променящите се нужди и очаквания на клиентите и регулаторите и спазваме напълно всички приложими закони във всяка държава, в която работим.“




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"