Проучване на НСИ показва, че през 2018 година 10.9% от предприятията продават стоки и услуги онлайн. Реализираният оборот от електронна търговия е 4.5% от общите им продажби.
10% е делът на тези, които осъществяват уебпродажби, 1,5% използват съобщения от тип EDI.
За последните 10 години предприятията, които продават стоки и услуги чрез електронна търговия, са се увеличили близо три пъти.
21,7% от потребителите през последните 12 месеца са пазарували онлайн. Най-активни при купуването на стоки и услуги онлайн са хората във възрастовата група 25 – 34 години, те са 40.4%.
Само 2.1% от населението на възраст 65 – 74 години прави поръчки по интернет. Жените пазаруват онлайн повече от мъжете – съответно 22.7 и 20.6%.
През интернет са купували основно дрехи и спортни стоки – 76.4%; стоки за дома – 35.3%; хотелски резервации и туристически пакети – 20.7%; храни, напитки и стоки за ежедневна употреба – 16.9%.
Повечето от онлайн потребителите през последните 12 месеца са купували стоки и услуги от търговци от България (88.1%), но немалко са поръчвали и в други държави-членки на ЕС (41.8%) или от трети страни – 19.1%.
31.4% от тези, които не пазаруват през интернет, са лоялни към стандартните магазини.
5,4% нямат знания и умения в електронната търговия, а 4,35 % се страхуват, че ще имат проблеми при рекламация на стоките.