fbpx

В Айфеловата кула бутилираха първата партида вино

Първата партида вино под собствена марка на Айфеловата кула, наречена Le Chai de la Tour Eiffel, бе тържествено бутилирано в четвъртък в присъствието на журналисти. Събитието се проведе на първото ниво на кулата.

„Надявам се, че един ден чаша вино, приготвена в Айфеловата кула, ще донесе щастие на хората“, каза Патрик Бранко Риво, главен изпълнителен директор на компанията-оператор на Айфеловата кула (SETE).

 „Ние се ангажираме да развиваме уменията на местните майстори, да популяризираме местни продукти, по-специално винарната Parisienne, чиито лозя се намират в столичния регион Ил дьо Франс „.

Риво, в разговор с кореспондент на ТАСС, признава, че все още не може да прогнозира дали има увеличаване или намаляване на туристическия поток тази година на фона на постоянно променящата се ситуация с епидемията от коронавирус.

Той обаче изрази надежда за бързото разпространение на ваксините и постепеното отваряне на границите между държавите.

„Когато пристигнах в Париж от Бордо през 2015 г., бях убеден, че можем да създадем модерна винена столица тук“, каза съоснователят на Паризиен (La Winerie Parisienne) Адриен Пелисие.

„Сега имаме лозя в Ил дьо Франс, Буш дю Roi („Bouche du Roi“), където се произвежда биологичният продукт, на около 30 км от Айфеловата кула.​

Със създаването на Le Chai de la Tour Eiffel, можем да говорим за местно вино, което се произвежда в Париж.

Първата партида е направена от сорта Мерло. Виното има рубиненочервен цвят и съчетава свежи плодови нотки и аромати на череши и подправки.

През октомври 2019 г. в кулата беше създадено истинска изба. Беше доставено и инсталирано цялото необходимо оборудване.

Пресоването, стареенето, бутилирането се извършват на първото ниво, така че посетителите да могат да видят производствения процес.

Подаръчни комплекти с бутилка вино от новата марка ще се продават само чрез уебсайта Bouche du Roi, а от октомври те ще се предлагат и в бутици в Париж.

Цената им ще бъде 80 евро, а освен бутилка с напитка, купувачите ще бъдат поканени на лозето, където се отглежда гроздето за производството.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"