Данъкът на Франция върху дигиталните услуги дискриминира американските компании, смятат от Службата на постоянния търговски представител на САЩ.
От там предлагат като ответна мярка да бъдат въведени допълнителни мита в размер до 100 процента за някои френски стоки, предаде ДПА.
„Френският данък върху дигиталните услуги е необоснован, дискриминиращ и обременява американската търговия“, заяви службата.
„Разследването на Службата на постоянния търговски представител на САЩ установи, че френският данък върху дигиталните услуги дискриминира американските компании от дигиталния сектор като Гугъл, Епъл, Фейсбук и Амазон“.
В тази връзка обект на мита може да станат десетки френски стоки на стойност около 2,4 милиарда долара. Сред тях са шампанското, дамски чанти, козметични продукти, стоки за бита и сирена, предаде Ройтерс.
Предложената ответна мярка се поставя за обществено обсъждане до началото на януари, когато ще започнат изслушванията по нея.
Освен това Службата на постоянния търговски представител на САЩ „проучва“ дали да започне разследвания и във връзка с данъците на Австрия, Италия и Турция върху дигиталните услуги.