fbpx

Пакетът „Мобилност“ пречи за рестарта на транспортния сектор

Разпоредби като връщане на превозните средства на определена честота в държавата по установяване биха довели до значително повишаване на вредните въглеродни емисии от автомобилния транспорт.

Това е в разрез със заложените цели в Зелената сделка. Тези разпоредби трябва да бъдат отчетени като несъвместими с европейските политики и възпрепятстващи успешното укрепване на сектора след кризата.

Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, който представи българската позиция по време на днешното неформално заседание на министрите на транспорта на ЕС.

Видеоконферентната среща на тема „Устойчиво и цифрово възстановяване на транспортния сектор“ разглежда последиците от COVID – 19 върху транспорта.

Изисква се целенасочена европейска финансова подкрепа на международен товарен автомобилен транспорт, защото е гръбнакът на единния вътрешен пазар, посочи Росен Желязков.

Българската страна насърчава усилията на ЕК в подкрепа на железопътния сектор и подготовка на законодателно предложение за таксите за достъп до железопътната инфраструктура.

Желязков подкрепи предложението за обявяването на 2021 г. за година на жп транспорта.

Ситуацията във въздушния транспорт е сериозна и е необходимо спешно финансово подпомагане. Доставчиците на аеронавигационно обслужване трябва да имат възможност да възстановят разходите си за 2020/2021.

Министърът посочи, че е необходим всеобхватен пакет от регулаторни мерки на равнище ЕС за устойчив растеж в авиацията.

До средата на 2022 г. българската държава планира да разшири обхвата на цифровизацията, като включи и обработката на товарите в пристанищата.

Така ще се създадат благоприятни условия за по-нататъшното развитие на мултимодалния транспорт. Предстои изграждане на системата за електронен обмен на информация в българските пристанища (Port Community System), чието внедряване ще подобри значително ефективността на морския транспорт, особено при обстоятелства, сходни с тези на настоящата криза.

Предложението на българската страна е да бъдат одобрени схеми за помощ, целящи осигуряване на ликвидност и достъп до финансиране, както и мерки за запазване заетостта в бранша, включително и предоставяне на финансова помощ на засегнатите в отрасъла компании.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"