Спад от 9% през 2019 година отбелязва автомобилният бранш в Германия. В страната са произведени 4,7 милиона автомобили, което е най-ниското ниво от 1997 година насам. Това сочат данни на браншовата федерация VDA, съобщава АФП, цитирана от БГНЕС.
Причина за ситуацията е по-слабото международно търсене. Автомобилният износ от Германия падна дори по-рязко от производството, с 13% до 3,5 милиона.
Технологичните промени и ограниченията на емисиите усложняват допълнително условията за производителите на автомобили – традиционен стълб на най-голямата икономика в Европа.
“Спадът в производството на автомобили означава, че Германия продължава да губи значение в световната автомобилна индустрия”, заяви Фердинанд Дуденхофер от Центъра за автомобилни изследвания.
Автомобилните пазари страдат от последиците от американския търговски конфликт с Китай.
Миналата година производителите се оплакаха, че са необходими огромни инвестиции в научни изследвания и разработки. Компаниите влагат пари във високотехнологични проекти като автоматизирано шофиране и пренасочват фокуса към хибридни или изцяло електрически превозни средства.
Електрическите двигатели изискват по-малко работна сила за сглобяване, отколкото конвенционаалните. Това е потенциална заплаха за някои от приблизително 800 000-те работни места в автомобилната индустрия на Германия.
Високопроходимите автомобили (SUV) изпреварват компактните като най-популярния клас модели на вътрешния пазар. Много SUV обаче се произвеждат във фабрики, управлявани от многонационални производители на автомобили извън Германия. Това прави компаниите по-уязвими от несигурност в международната търговия.