В Стокхолм има обща забрана за целия трафик на тежкотоварни превозни средства между 22:00 и 6:00 сутринта, за да не се безпокоят жителите.
Нощните доставки в Стокхолм станаха възможни чрез управление в безшумен електрически режим. Този начин на логистика значително намалява сроковете за доставка, което води до по-ниски емисии на въглероден диоксид, азотен оксид и прахови частици.
В проект, който е частично финансиран от ЕС, Стокхолм, заедно с партньорите по веригата за доставки: HAVI, McDonald’s, Scania и Кралският технологичен институт, се стремят да демонстрират ефектите от доставките през нощта с нулеви емисии.
Градът предостави специално разрешение за тестване на ефектите от доставките през нощта или „извън пиковите моменти“.
От януари до края на август 2019 г. HAVI извършва три седмични маршрута за доставка от своя склад, който се намира на 22 километра от Стокхолм. По пътя от склада камионът използва биогориво, хидротретирано растително масло (HVO). Когато влезе в града, GPS системата на камиона автоматично го подканя да премине в електрически режим. Съществува възможност камионът да зарежда батериите си, докато извършва доставки до един от ресторантите.
Оценката показва, че средно доставките извън пиковите моменти са били с 38 % по-бързи от дневните, направени през по-тесния часови диапазон от 7 до 12 часа на обяд.
Доставките извън натоварените часове с всички видове камиони като цяло допринасят за по-ниски емисии поради по-лесния процес на паркиране в пунктовете за доставка, по-малко опашки, по-висока скорост и по-чести възможности за зелени вълни на кръстовищата.