Heineken, втората най-голяма световна компания за пивоварство, отчете 14% намаление на продажбите на бира през март.
Спад е регистриран във всички региони, тъй като пандемията COVID-19 доведе до затварянето на заведения и ресторанти, съобщи Ройтерс.
В някои страни като Южна Африка, компанията беше принудена да затвори производството. Във Франция, Италия и Испания увеличените продажби на бира в магазините не успяха да компенсират срива в баровете.
Производителят на бирите Heineken, Tiger и Sol, както и на сайдера Strongbow, заяви, че нетният доход за първото тримесечие е намалял с 68% до 94 милиона евро (102,1 милиона долара).
Продажбите на бира паднаха с 2,1% за тримесечието, докато общите обеми, включително сайдер и безалкохолни напитки, намаляха с 3,9%, потвърждавайки прогнозата на компанията, публикувана преди две седмици.
Второто тримесечие ще бъде по-лошо, смятат от компанията, а последствията ще се усетят през втората половина на годината, тъй като карантинните мерки могат да бъдат премахнати, но въздействието върху икономиката ще продължи.