fbpx

Блокираните автобусни превози освободили територия за сивия сектор

Пандемията блокира автобусните превози. Те на практика спряха и освободиха територия за невероятно разрастване на сивия сектор.

Това разказа пред БНР Петър Захариев, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи.

Спред него финансовата помощ за автобусния транспорт работи „много бавно, много мудно, кандидатстваш – поправят се документи, връщат се документи, процедурата е много мудна“.

Браншът е засегнат 100% от кризата. Останали са съвсем малко автобуси, които изпълняват отделни линии, но това е незначителна част.

Преди кризата от Централната автогара в София са потегляли около 260 автобуса, по време на извънредното положение са били 10-15, а сега са 80-90 до 100 автобуса дневно.

Още по-отчайваща е картината на общинско и областно ниво, където транспортът е „все още в смачкан вариант“, твърди Захариев.

Хората се страхуват да пътуват, а предприятията работят в ограничен мащаб и това влияе върху капацитета на превозите. Необходими са оборотни кредити, за да може да се рестартира браншът, защото фирмите са изразходвали резервите си през последните три месеца.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"