fbpx

Дигиталната бедност се превръща в остър проблем, смята омбудсманът

Онлайн обучението е спасило учебната година, но е поставило един много остър проблем – този за дигиталната бедност и дигиталното изключване. Това каза пред депутатите омбудсманът Дияна Ковачева.

„Въпросът сега, когато отново сме изправени пред една трудна учебна година, е по какъв начин всички деца ще получат равен достъп до качествено и безплатно образование, така че да се справим с проблема на дигиталната бедност“, заяви още доц. Ковачева, цитирана от БТА.

Тя отбеляза също, че 38 на сто от жалбите до омбудсмана през 2019 г. са насочени срещу държавни органи и техните администрации. Тревожен факт, че близо 44 на сто от жалбите – са срещу частно-правни субекти и визира ВиК операторите, топлофикациите, електроснабдителните дружества, мобилните оператори, частните съдебни изпълнители, фирмите за бързи кредити и колекторските фирми.

И през 2019 г. най-чести са нарушенията, свързани с правата на потребителите, следвани от трудовите и социалните права, правото на здравеопазване и образование, права, нарушени от частно-правни субекти.

„Гражданите се оплакват изключително много от произвола на колекторските фирми и фирмите за бързи кредити“, посочи доц. Ковачева.

Министерство на правосъдието вече е изготвило законопроект за колекторските фирми, който е депозиран в Народното събрание. Омбудсманът настоя този законодателен пакет бързо да бъде приет, включително и Законът за частния фалит.

Народното събрание гласува проекторешение, с което одобри доклада за дейността на омбудсмана за 2019 г.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"