Работодателите могат да ползват електронна услуга, чрез която ще черпят информация за изплатените компенсации за запазване на заетостта при извънредното положение.
Информацията съдържа данни за работниците и служителите, на които е изплатена компенсацията, броя на работните дни и месеца, за който се изплаща, размер на компенсацията и на осигурителните вноски, дата на плащане, съобщиха от НОИ.
Електронната услуга е достъпна чрез интернет страницата на НОИ (www.nssi.bg), рубрика “Е-услуги”, „Справки“, съответно в раздели: „по Булстат и ИКО на НОИ“ след въвеждане на ЕИК на осигурителя и Идентификационен код на осигурителя (ИКО), издаден от НОИ или „със сертификат“ – за регистрирани потребители с Квалифициран електронен подпис (КЕП), съдържащ ЕИК на осигурителя.
Ограничаването на социалните контакти и изискването за дистанция между хората има пряк ефект върху работата на НОИ, показва социологическо проучване, проведено от Алфа Рисърч през април т.г.
Данните сочат, че преди въвеждането на ограничителните мерки съотношението между посещенията „на място“ и достъпа до интернет страницата на НОИ за получаване на желаната услуга е било две към едно.
Около 50% от ползвалите услугите на НОИ посочват първата опция, а 25% се поставят в другата група.
След промяната на ситуацията обаче в предпочитана форма за контакт с института се превръщат онлайн справките и административните услуги, като съотношението се запазва същото, но вече в полза на дистанционния достъп.
И в двата случая около 25% от анкетираните са посочили, че ползват и двата начина за обслужване.
Софиянци са най-активните потребители на електронните услуги, а жителите на селата остават привърженици на обслужването на място.
Относно яснотата на предоставяната информация, отговорите с позитивна нагласа са близо 80%, неудовлетворението е около 14%, без мнение са 6%.
С най-висока доза критичност се отнасят клиентите на НОИ за индикатора “изчерпателност”. Около 15% от анкетираните считат, че не са получили пълния обем от търсената информация. Напълно и частично удовлетворените отново надминава границата от 77%.
По-критични остават столичани и по-високо образованите, въпреки че и при тях позитивните оценки доминират значително.