fbpx

С 14% паднаха продажбите на Heineken, лошото предстои

Heineken, втората най-голяма световна компания за пивоварство, отчете 14% намаление на продажбите на бира през март.

Спад е регистриран във всички региони, тъй като пандемията COVID-19 доведе до затварянето на заведения и ресторанти, съобщи Ройтерс.

В някои страни като Южна Африка, компанията беше принудена да затвори производството. Във Франция, Италия и Испания увеличените продажби на бира в магазините не успяха да компенсират срива в баровете.

Производителят на бирите Heineken, Tiger и Sol, както и на сайдера Strongbow, заяви, че нетният доход за първото тримесечие е намалял с 68% до 94 милиона евро (102,1 милиона долара).

Продажбите на бира паднаха с 2,1% за тримесечието, докато общите обеми, включително сайдер и безалкохолни напитки, намаляха с 3,9%, потвърждавайки прогнозата на компанията, публикувана преди две седмици.

Второто тримесечие ще бъде по-лошо, смятат от компанията, а последствията ще се усетят през втората половина на годината, тъй като карантинните мерки могат да бъдат премахнати, но въздействието върху икономиката ще продължи.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"