Половината от предприятията в България (50.7%) имат собствен уебсайт. 12.6% пък използват информация за поведението на посетителите – брой кликвания, разглеждани елементи, продължителност на сесията, за да правят реклама или да подобрят обслужването на клиентите.
Това показва проучване, проведено от НСИ за тази година.
95.7% от фирмите с 10 и повече заети лица използват компютри. При големите – с над 250 служители, обезпечението с РС е 100%.
93.7% от предприятията имат постоянен достъп до глобалната мрежа.
За връзка с интернет основно използват DSL или друг вид фиксирана технология (80.5%), като при 64.8% от тях скоростта на най-бързата фиксирана връзка е по-висока от 30 Mbps.
През 2019 г. всяко трето предприятие (36.5%) използва Skype, WhatsApp, Facetime, Viber за гласови или видеоразговори на персонала.
46.4% предоставят на служителите си преносими устройства, които разполагат с мобилна интернет връзка чрез мобилните телефонни мрежи.
32.1% от заетите лица използват компютър ежедневно за изпълнение на служебните си задължения, е 28.7% имат достъп до интернет. Заетите, които разполагат с преносими устройства с мобилна интернет връзка за служебни цели, са 11.4%.
33.8% от предприятията използват различни видове социални медии, за да развиват дейността си и да разширяват своето присъствие в интернет. Най-популярни са Facebook, LinkedIn, Xing, Yammer, Probook.bg. В тях 33.2% от фирмите поддържат свой профил.
Всяко пето предприятие (20.1%) има служители, чиято основна работа е да разработват, управляват или поддържат ИКТ системи или софтуерни приложения. През предходната 2018 г. едва 10% от фирмите са наели или са се опитали да наемат ИКТ специалисти, като 41.6% от тях са изпитали трудности при намирането на подходящи кадри. За да повишават квалификацията на служителите си, 10.1% от работодателите осигуряват обучение в областта на информационните технологии.