fbpx

Поемат 80% от разходите за промоция на вино в чужбина

При представянето на вина зад граница, родните търговци ще получават общо 80% субсидиране – 50% европейско по мярка „Популяризиране в трети държави“ от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор 2019 – 2023 г., и 30% – национално. През 2019 г. субсидията беше 50%. Първият прием тази година ще бъде отворен от 17 февруари до 6 март 2020 г.

Промотират се вина със защитено наименование за произход (ЗНП), защитено географско указание (ЗГУ) и сортови вина без ЗНП/ЗГУ. В случай че кандидатите изберат да популяризират търговски марки и сортови вина без ЗНП/ЗГУ, те ще имат право единствено на финансиране от Европейския съюз в размер до 50 % от стойността на проектите.

Ако кандидатите промотират само вина със ЗНП или ЗГУ без техните търговски марки, ще получат до 50 % европейско финансиране и до 30 % национални помощи.

Друга новост е увеличението на годишния бюджет по мярката. За 2020 г. са предвидени близо 6,3 млн. лв.  по направлението – близо 4 млн. лв. (3 911 600 лв.) европейско и над 2,3 млн. лв. (2 346 960 лв.) национално съфинансиране. През 2018 г. бяха разпределени общо 4,69 млн. лв.

Проекти могат да подават търговски дружества, чиито приходи от лозаро-винарска дейност през последните 2 години надвишават 50% от общите им приходи.

За подпомагане имат право да кандидатстват още организации и асоциации на производители на лозаро-винарски продукти, междупрофесионални организации по Закона за виното и спиртните напитки, държавни органи и институции, чиято дейност е свързана с насърчаване на бизнеса, както и професионални организации, работещи основно в лозаро-винарския сектор.

Срокът за изпълнение на промоционалните проекти е от 1 до 3 години от датата на сключване на договора с ДФ „Земеделие“. Максималната стойност на едно проектно предложение за търговските дружества е до 1 млн. лв. Проектите на останалите допустими кандидати могат да достигат до 4 млн. лв.

По мярка „Популяризиране в трети държави“ бенефициентите имат право да подават проекти, насочени към Китай, Япония, Хонг Конг, Тайван, Сингапур, Виетнам, Тайланд, Малайзия, Алжир, Русия, Беларус, САЩ, Канада, Мексико и Бразилия.

За първи път ДФ „Земеделие“ е подготвил списък с често допускани грешки при кандидатстване. Сред тях са случаите, при които бенефициентите не попълват точния брой търговски марки, които промотират. Често срещан пропуск е, че не предоставят достатъчно доказателствен материал – като присъствени списъци с броя гости на съответно събитие или снимков материал, удостоверяващ наличието на всички заявени за възстановяване разходи.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"