Досегашната мантинела от 1993 г. не е причина за катастрофата на АМ „Тракия“ в неделя, когато тежкотоварен камион навлезе в насрещното платно и се преобърна върху леки автомобили.
Това смятат председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски и инж. Иван Досев – член на УС на агенцията.
При зверския инцидент загубиха живота си петима души, сред които и водачът на турския ТИР.
Към този момент мантинелата е отговаряла на всички нормативни изисквания към ограничителните системи, твърдят от АПИ.
Сега на мястото се поставя стоманена предпазна ограда, която е оразмерена да задържи автобус. Тази ограничителна система за пътища е най-разпространена по магистралите и тя се полага навсякъде, където няма опасности като надлези, бензиностанции или възможност за засягане на трети лица, пътуващи по друго направление.
За такива места е предвиден най-високият клас мантинели, които се оразмеряват за удар от камион с тежест 38 тона, при ъгъл на удара 15 градуса и при скорост на движение 80 км/ч.
87% от магистралите са с подменени ограничителни системи. Това се прави предимно там, където се извършват ремонти или се възстановяват в следствие на удари от пътнотранспортни произшествия.
През миналата година за подмяна на ограничителни системи по пътищата от бюджета на АПИ са вложени около 24 млн. лв. До месец юли т.г. инвестираните за тази дейност средства са 40 млн. лв., информира инж. Досев.
След средата на септември е предвидено да започне ремонт на 52 км – от 156-и до 208-и километър, в платното на АМ „Тракия“ в посока Бургас. След края на активния туристически сезон трафикът ще намалее и тогава моментът за извършване на ремонт е по-благоприятен.
В момента няма ограничение за движението на тежкотоварния трафик през летния сезон.
„Имахме подготвена заповед за ограничаване на движението на тирове през почивните дни в летния сезон. Въведените от Европейската комисия т.нар. „зелени“ коридори заради разпространението на COVID-19, каквато е и АМ „Тракия“, възпрепятстват въвеждането на каквито и да е ограничения по тях“, коментира Георги Терзийски.