След близо две години проверка, корпоративни сътресения и конфликт с глобалните регулатори, Boeing спечели одобрението на Федералната авиационна администрация на САЩ в сряда да лети отново със своя самолет 737 MAX, съобщи Ройтерс.
Той бе изваден от експлоатация след две фатални катастрофи в Индонезия и Етиопия, при които загинаха 346 души в рамките на пет месеца през 2018 и 2019 г.
Boeing призна, че и в двата случая е имало неизправност в системата за подобряване на маневреността на борда на самолета, преди да се разбият. След това много страни, включително Русия, САЩ и ЕС, спряха експлоатацията на самолети от тази серия от съображения за сигурност.
Това съсипаха лидерството на САЩ в глобалната авиация и струваха на Boeing около 20 милиарда долара.
Най-продаваният самолет на американския производител на самолети ще възобнови търговското обслужване, изправяйки се срещу силен вятър от възраждащата се пандемия на коронавируса, нови европейски търговски тарифи и недоверие към една от най-проверяваните марки в авиацията.
Регулаторът ще премахне ограничението, след като бъдат направени промени в програмите за обучение на пилоти за тези лайнери и ще бъде извършена допълнителна техническа проверка на тези самолети.
737 MAX е преработена надстройка на самолет, представен за първи път през 60-те години. Едноколесните самолети като 737 MAX и конкурентният Airbus A320 доминират в световния флот и осигуряват основен източник на печалба в индустрията.
Водещите регулатори в Европа, Бразилия и Китай също трябва да издадат одобрения за своите авиокомпании след независими прегледи.