Производителят на спортно облекло Puma отчете спад в продажбите през първото тримесечие и заяви, че второто тримесечие ще бъде още по-лошо, тъй като магазините се затварят.
Продажбите през първото тримесечие са намалели с 1,3%, до 1,3 милиарда евро (1,40 милиарда долара), а оперативната печалба е спаднала наполовина до 71,2 милиона евро.
Анализаторите очакваха приходите на компанията през януари-март да бъдат 1,26 милиарда евро, оперативна печалба – 74 милиона евро.
Продажбите на Puma в Азиатско-Тихоокеанския регион паднаха с 12% през първото тримесечие, но се повишиха с 3,5% в Европа, Близкия изток и Африка, и с 3,1% – в Америка.
Въпреки това, компанията е оптимистична, че продажбите ще се възстановят, тъй като много хора стават по-ангажирани в спорта по време на избухването на коронавируса.
„Тук, в Германия, никога не съм виждал толкова много хора да тичат отново“, казва изпълнителният директор на Puma Бьорн Гюлдън, отбелязвайки високите продажби на стоки за бягане и ходене, както и на детски обувки в отварящите отново магазини.
Около половината търговци на спортни дрехи в момента не работят, но Puma прогнозира възстановяване на всички пазари до края на годината и възобновяване на растежа през 2021 година.
Междувременно онлайн продажбите на компанията през първото тримесечие нараснаха с около 40%, а през април скочиха със 77%.