fbpx

Близо 10% намаляха продажбите на коли в САЩ, търсят се по-скъпи модели

Автомобилните продажби в САЩ са намалели в с 9,7% през третото тримесечие на 2020 година.

Спадът за тримесечието юли-септември все пак е значително по-малък от срива от 31% през второто тримесечие, когато търговските къщи бяха затворени.

Появяват се и положителни сигнали: цените се вдигат, складовите запаси са ниски, а купувачите предпочитат по-скъпи модели, съобщи Асошиейтед прес и БТА.

Намаляването на продажбите през третото тримесечие се дължи на по-малките покупки от компании за предоставяне на коли под наем.

Производителите съобщават, че клиентите предпочитат по-скъпи пикапи, избират множество екстри, а това вдига цените. Очаква се над 76 процента от продажбите на нови коли да са на пикапи и СУВ-ове, което ще бъде септемврийски рекорд.

Според Дженерал мотърс (General Motors), чиито продажби са се свили с 9,9% спрямо третото тримесечие на миналата година, продажбите се увеличават всеки месец от юли.

Клиентите купуват коли, за да избегнат обществения транспорт заради коронавируса. Някои домакинства използват парите от анулирани почивки и пропуснати посещения на ресторанти за нова кола.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"