fbpx

Акциите на Puma паднаха, след като Kering продаде част от дела си

Акциите в Puma паднаха с 3,5% във вторник, след като френската луксозна група Kering заяви, че е финализирала продажбата на 5,9% дял в германската компания за спортни облекла за приблизително 656 милиона евро. делката съответства на продажна цена от 74,50 евро на акция.

Продажбата намалява дела на Kering в Puma на 9,8% от предишните 15,7%, съобщи Ройтерс.

Пред две години Kering предостави голяма част от акциите си в Puma на своите инвеститори, като за себе си остави близо 16%.

Френската група се фокусира все повече върху луксозните си марки като Gucci, Saint Laurent и Balenciaga през последните години.

Puma беше купена от Kering за 5,3 милиарда евро през 2007 г. През последните няколко години се радва на съживяване, подпомогнато от спонсорството на топ футболни отбори и партньорства със знаменитости като Риана и Селена Гомес.

През юли Puma съобщи, че продажбите през второто тримесечие са намалели с 30,7% до 831 милиона евро и са довели до загуба от 114,8 милиона евро, тъй като пандемията затвори повечето световни спортни магазини.

Продажбите обаче се възстановиха, тъй като магазините се отвориха отново и пандемията насърчи повече хора да започнат да спортуват. Конкурентът Nike съобщи за по-добри от очакваните резултати през септември и даде силна прогноза за продажбите.

Резултатите на Nike помогнаха на акциите на Puma да се върнат до нивата, наблюдавани преди последния коронавирус през март.

Най-големият акционер на Puma остава Artemis, холдинговата компания на семейство Pinault, основала и контролирала Kering, с дял от малко под 29%.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"