62.4% от хотелите имат намерение да намалят цената на пакет услуги, 52.2% смятат да предложат на своите клиенти алтернативен период за използване на направените резервации, а 47% разчитат, че по-евтината нощувка ще е добре за излизане от кризата.
Това показват данни от месечното анкетно проучване сред управителите на местата за настаняване, проведено от НСИ.
Фиг. 1. Намаляване на цената на нощувка или на пакет услуги по месеци.
През последния месец анкетата регистрира увеличение на ръководителите, предприели освобождаване или съкращаване на персонала, пускане в платен отпуск, преминаване на непълно работно време и неплатен отпуск. Същевременно местата за настаняване, които са се възползвали от правителствените мерки за подпомагане на работодателите, се увеличават с 3 процентни пункта спрямо предходния месец и достигат 24.4%.
Фиг. 2. Предприети действия спрямо наличния персонал по месеци.
През септември 53.2% от управителите отчитат намаление в приходите от дейността си спрямо предходния месец, докато 36.9% посочват, че няма промяна.
Фиг. 3. Промяна в приходите от дейността в резултат на обявеното извънредно положение и последвалата епидемична обстановка по месеци.
През следващия един месец 46.1% от мениджърите прогнозират, че ще могат да обслужат „до 50%“ от разходите за дейността със собствени средства, 33.2% от тях – „до 100%“, а 20.1% от анкетираните казват, че няма да могат да се справят сами.
Фиг. 4. Възможност за обслужване на разходите за дейността със собствени средства в краткосрочен план (един месец) по месеци.
35.1% от ръководителите смятат да продължат с настоящата си дейност макар и с намален обем, 34.6% от тях имат намерение да продължат да работят, 24.6% предвиждат временно да преустановят дейността си, а 4.2% прогнозират, че ще се наложи да я прекратят.