fbpx

От София до Варна по магистрала през 2024 година

Аутобанът ще се строи с пари от държавния бюджет и е реалистично да бъде довършен в рамките на четири години.

Това съобщи пред БТВ заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.

Южната дъга на Софийския околовръстен път, която е малко над 6,1 км, ще бъде пусната напълно след август следващата година. Участъкът, който свързва АМ „Тракия“ и Цариградско шосе с ж.к. „Младост“, е един от най-натоварените в страната, допълни Нанков.

Процедурата за строителството на тунел под вр. Шипка е под условие при осигуряване на финансиране.

Средства ще се търсят от бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“, чрез бъдещи постъпления от тол такси или други инструменти – европейски средства или заеми.

Малко над 240 млн. е цената, на която е обявена обществената поръчка, очаква се тя да бъде намалена. Тунелът ще бъде най-дългият в България – малко над 3 км. Ще има още 4 малки тунела, 6 виадукта и мостови съоръжения.

На АМ „Струма“ са възложени за изпълнение нови екологични мерки за съществуващото трасе през Кресненското дефиле. Отсечката може да бъде завършена и с национално финансиране от тол системата, а средствата в този програмен период да бъдат пренасочени – например към АМ „Европа“, заедно с жп отсечката.

Първият участък от магистралата до Калотина предстои да бъде завършен през тази година.

На въпрос дали ще има финансов ресурс за продължаване на програмата за саниране, както иска Камарата на строителите в България, Нанков каза, че програмата е изключително важна заради ефекта от нея за стандарта на живот на хората.

И добави, че, ако приоритетните инфраструктурни проекти дават условия за работа на големите строителни компании, то в санирането участват малки и средни, регионални компании, които бързо осигуряват заетост на населението по места.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"