Nike в четвъртък отчете неочаквана тримесечна загуба – първата от повече от две година. Това е резултатът от затварянето на универсални и търговски магазини при карантината заради коронавируса.
Акциите на производителя на спортни дрехи и обувки паднаха с около 4% при извънборсовата търговия, съобщи Ройтерс.
Бизнесът на едро, чрез който Nike продава стоки на други търговци на дребно, беше парализиран от кризата, причинена от коронавируса.
Това доведе до 50-процентен спад на доставките, увеличаване на запасите и по-високи разходи поради анулиране на поръчките.
Приходите на компанията намаляха с 3% в Китай, където всички магазини на Nike вече са отворени, и близо 47% в Северна Америка.
Нетната загуба беше 51 цента на акция, а общите приходи паднаха с 38% до 6,31 милиарда долара.
Въпреки това, цифровите инвестиции на Nike през годините са помогнали да се реализира 75 процента увеличение на онлайн продажбите. Много от клиентите купуваха спортни дрехи и обувки без да напускат домовете си.
Изпълнителният директор на Nike Джон Донахю каза, че компанията в момента увеличава фокуса си върху онлайн присъствието.
30% от общите приходи за тримесечието са от онлайн продажбите.