Nissan Motor Co може да намали прогнозата си за целогодишна загуба, след отчета за тримесечни резултати в четвъртък, което се дължи на възстановяването в Китай.
Резултатите на Nissan обаче вероятно ще подчертаят как той изостава още повече от местните конкуренти Toyota и Honda, като и двете компании миналата седмица повишиха своите оценки на печалбата благодарение отчасти на нарастващото търсене от Китай, най-големият автомобилен пазар в света.
Докато отскокът на Китай от пандемията се оказва благодат за японските производители на автомобили, Nissan все още се бори в Северна Америка, където е възпрепятстван от застаряващата гама превозни средства, пише Ройтерс.
„Възстановяването в Китай може би е обнадеждаващо, но със сигурност не е панацея за общите проблеми на Nissan. Ключът към възстановяването е Северна Америка, където повечето проблеми възникват ”, каза Джули Бут, анализатор в Pelham Smithers Associates в Лондон.
Toyota и Honda “в момента се справят дори по-добре от Nissan в Китай; но най-важното е, че нито един от тях няма същите проблеми като Nissan в Северна Америка “.
Двадесет и трима анализатори, анкетирани от Refinitiv, изчисляват средна оперативна загуба от 335 милиарда йени (3,2 милиарда долара) за цялата година, с 28% по-малко от прогнозата на Nissan през юли, докато пандемията бушува.
Продажбите на автомобили в Китай се увеличиха с 12,8% на годишна база през септември за шести пореден месец.