Френският производител Renault предупреди в петък, че нестабилността в търсенето на автомобили продължава. Компанията намали дивидентите за 2019 г. и определи по-нисък целеви показател на оперативната печалба през 2020 г.
Тази година трябва да бъде ключова за компанията на фона на планиран преглед на отношенията с японския партньор на Nissan.
За пръв път от десет години насам, Renault отчете годишна загуба от 141 милиона евро (153 милиона долара).
Автомобилният производител определи маржа на оперативната си печалба в рамките на 3–4% през 2020 г. За сравнение, година по-рано показателят беше 4,8%.
От компанията съобщиха, че предлагат да изплатят дивиденти за 2019 г. в размер на 1,10 евро на акция. Това е почти три пъти по-ниско от дивидентите за 2018 г., които бяха 3,55 евро на акция, съобщи Ройтерс.