Компанията за електронна търговия EMAG събира незаконна такса от 2 лв. при лична доставка заради коронавируса.
Това сигнализираха от Асоциацията за защита на потребителите.
Неправителствената организация призова Комисията за защита на потребителите да провери незабавно случая.
Още в понеделник, 1 юни, председателят на АЗП Пейо Майорски ще внесе официално сигнал, защото България не е в извънредно положение от 13 май 2020 г. и вече почти всички сектори работят. Действията на търговеца са некоректни спрямо потребителите в ситуация на икономическа стагнация по време на световна пандемия, твърди Майорски.
Таксата от 2 лв. се събира за обработка на плащане при доставка от EMAG. Такава не се дължи, ако платиш с банкови карти. Плащането при доставка е свързано с начисляването на допълнителна такса.
В периода на повишен Covid-19 риск, избягването на контакт с пари в брой е препоръчително, се вижда от сайта на фирмата.
Преди месец прокуратурата обяви, че всички компании, които извършват куриерски и спедиторски услуги, ще бъдат проверени след установен случай на неправомерно начислявана такса „Коронавирус“.
„Призоваваме контролните органи да следят за некоректни практики, чрез които потребителите се задължават да плащат неправомерни допълнителни такси“, заявяват от потребителската асоциация.