Датската пивоварна Карлсберг съобщи, че продажбите й през второто тримесечие са намалели с близо 15% на годишна база и сега компанията очаква 10-15% спад на оперативната печалба за цялата година.
Продажбите през последното тримесечие бяха 15,9 млрд. DKK (2,52 млрд. долара).
Според компанията, най-големият по обем китайски пазар се раздвижи доста през третото тримесечие, но наскоро продажбите пострадаха, тъй като карантинните мерки бяха въведени отново в някои части на страната.
В Западна Европа продажбите в барове и ресторанти постепенно се възстановяват, но компанията не очаква да се върне към нормалните нива през тази година.
В Русия компанията е свидетел на продължителна висока конкуренция в сегмента. Карлсберг също отчете увеличение на пазарния си дял на тримесечно изражение.
Компанията реши да не продължава втория етап на обратно изкупуване на акции.