fbpx

Компании изоставят известни лога заради расови стереотипи

Американската компания Quaker Oats, собственост на производителя на безалкохолни напитки PepsiCo, се отказва от логото на микс за палачинки, сироп и други закуски Aunt Jemima, който се продава вече 131 години.

Компанията призна, че дизайнът се основава на расистки стереотип и обещава да промени опаковката и марката на продукта до края на 2020 г.

„Въпреки че през годините се работи за актуализиране на марката по начин, който трябва да бъде подходящ и уважителен, ние осъзнаваме, че тези промени не са достатъчни“, заяви в изявление в сряда Кристин Кроофл, вицепрезидент и маркетинг директор на Quaker Oats в Северна Америка.

Логото е създадено през 1889 г., първообразът на чернокожата жена, изобразена върху него, е робинята Нанси Грийн.

Името е заимствано от песента „Стара леля Джемима“, която според легендата е изпълнена от роби. Този образ е критикуван много пъти още в края на 20-ти век. Дизайнът се променя няколко пъти, като през 1989 г. маркетолозите украсяват образа на Джемима с бяла дантелена яка и перлени обеци.

Само часове по-късно от Mars, собственик на ориза Uncle Ben’s, заявиха, че марката ще се „развие“ в отговор на опасенията относно расовото стереотипизиране.

Каролайн Шерман, говорител на Mars, каза, че компанията се вслушва в гласовете на потребителите, особено в черната общност, и признава, че сега е най-подходящият момент да се развива марката, включително нейната визуална идентичност.

Марката на Uncle Ben’s е основана през 1943 година. От 1946 г. тя изобразява възрастен афроамериканец с папийонка: прототипът е бил главен сервитьор на един от хотелите в Чикаго.

През последните години редица публични личности многократно са говорили за недопустимостта на „използването на образа на чернокож като лице на бяла компания“.

Освен това, апелът „чичо“ или „момче“ вместо „господин“ по отношение на афроамериканеца се отнася до времето на расова сегрегация в САЩ.

Тази година Land O’Lakes обяви, че вече няма да използва индианската жена, която от края на 20-те години на миналия век е украсявала пакетите с масло, сирене и други продукти.

САЩ се разкъсва от тежки антирасистки протести, след като чернокожият Джордж Флойд почина докато полицай от Минеаполис повече от 8 минути го натискаше с коляно във врата по време на арест.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"