Продажбите на модния бранд Burberry от януари до края на март т.г. са намалели с 27% спрямо същия период на миналата година.
Това се казва в предварителния доклад на компанията, публикуван в петък, съобщи ТАСС.
През февруари най-големите загуби са регистрирани на азиатските пазари, където по време на пика на пандемията повечето магазини бяха затворени, а останалите работеха по съкратен график.
През март пазарите на Европа, Близкия Изток, Африка и страните от Америка започнаха да страдат, където поради правителствените разпоредби всички магазини трябваше да бъдат затворени.
Като цяло, 60% от магазините на марката не работеха през март.
„За да ограничим въздействието на избухването на коронавируса върху нашия бизнес, ние предприехме редица действия за намаляване на разходите и защита на финансовото си положение. По-специално преразглеждане на наеми за търговски площи, ограничения за наемане на персонал, пътувания и незадължителни разходи“, се казва в доклада.
Модната индустрия във Великобритания преминава през трудни времена. Според Националната статистическа служба на Обединеното кралство (ONS) продажбите на дребно на дрехи са спаднали с 67.7% през април спрямо същия период на миналата година.
Много фирми са принудени да намалят персонала и да свият разходите. Една от най-големите британски вериги Marks & Spencer отчете спад на печалбата от над 100 милиона паунда (121 милиона долара) и отказа да изплати дивиденти за годината.
Друг голям британски търговец на дребно, Debenhams, обяви затварянето на седем магазина и намаляването на повече от 400 работни места.